JUMPA ABI & AMIR

Lama tak jumpa kawan2 lama…Sekali jumpa memang banyak jugak yang hendak diceritakan. 

Pagi tadi, Abi sahabat lama semasa di SMAKL hendak jumpa sebab nak withdraw NCD dari Etiqa Takaful.  Beliau nak ambil Takaful IKHLAS utk kereta barunya.  Kenapa?  Ada masalah dengan Etiqa ke?  Eh, tak payahlah saya cerita kat sini… Lama jugak ambil proses.  Dari lebih kurang 0945-1130, baru selesai, alhamdulillah.  Saya cuma temankan Abi je.

Selesai sahaja dengan urusan di Etiqa, saya terus call Amir yang sememangnya saya tahu beliau bekerja di bangunan Etiqa di Dataran Maybank, Bangsar.  Kami duduk bertiga berbual hal SMAKL dan menyebut sorang-sorang nama sahabat2 kami.  Kami updating each other…

Yang kelakarnya, apabila menyebut nama sorang-sorang, ada yang kami tak ingat.  So, terpaksalah mengingatkan ‘trademark’ yang telah diorang tinggalkan semasa di SMAKL dulu.  Kami tertawa mengenangkan perangai masing2.  Sungguh, masing2 ada ‘trademark’ yang membolehkan kami bertiga mengingati rakan2 kami di SMAKL dulu.  Terasa macam mengumpat pulak.  Astaghfirullah…bukan niat kami utk memburukkan sesama kawan2.  Tetapi, sekadar mencetus memori yang barangkali sudah berkarat.  Dan karatan memori tu telah dipolish dek ‘trademark’ tu, hehe… 🙂

Berdasarkan cerita2 tu, saya percaya masing2 telah berjaya dengan kehidupan mereka.  Rasa rindu pulak.  Bersemangat pulak nak buat gathering…

Tengoklah nanti…kena buat perancangan.  Soalnya, siapa nak buat perancangan ni? hehe… 😉


3 responses to “JUMPA ABI & AMIR

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: