Tak boleh buka www.zaharuddin.net

Masuk hari ni, seingat saya sudah hampir 2 minggu 4 hari (ustadz Zaharuddin betulkan bil hari melalui email, ;) ) laman web ustadz Zaharuddin (www.zaharuddin.net) gagal untuk saya buka.  Setiap kali saya cuba membukanya, akan terpapar mesej berikut:

uzar-fail-to-open

Sangat mengecewakan! :(

Laman ustadz Zaharuddin memang telah menjadi laman kesukaan saya sejak ia mula2 diterbitkan.  Sebelum laman web ustadz diterbitkan, sebenarnya telah wujud laman forum yang telah diusahakan oleh beliau, namun penyertaan daripada pengunjung sangat sedikit.

Saya tertanya2 “apa yg berlaku pada laman web ustadz? Kena hack ke?”.  Jadi semalam saya telah hantar email kepada beliau.  Dan hari ni beliau telah menjawab.  Fuh efficient sungguh ustadz ni.

Daripada email tersebut, ustadz Zaharuddin mengatakan bahawa terdapat masalah pada hardware server pada syarikat yang menjaga laman web beliau (www.zaharuddin.net) di Malaysia.  Syarikat tersebut sedang dalam usaha untuk membaikinya.  Ustadz Zaharuddin tak tahu bila akan siap.

Kita sama2lah doa agar laman web ustadz Zaharuddin cepat pulih supaya kita segera mendapat manfaat hasil dari penulisan beliau yang berkarisma, amin.

 


7 responses to “Tak boleh buka www.zaharuddin.net

  • shahmuzir

    Semalam, ustadz Zaharuddin betulkan entri saya. Sebenarnya baru 4 hari.

    Terasa macam dah lama pulak. Saya perasan RSS di bawah tu dah nak masuk minggu ke-2 takde updates dari laman web UZAR. Ternyata, saya salah dan ingatan saya mmg tak kuat ;) .

    Like

  • along_86

    Salam….saya nak tanya pasal steven tea garden punya business? bolehkah saya memohon UZAR menyelidik tentang status business ini? business nie agak baru dan dapat keuntungan dalam masa yang cepat…saya sangat berminat untuk menyertai business ini….

    Like

  • shahmuzir

    wa’alaikumussalam…

    Along_86,
    Dah banyak permintaan utk UZAR kaji itu dan ini. Beliau pastinya sangat sibuk dan tak dapat melayan setiap permintaan.

    Mungkin Along_86 dpt membaca posting2 lama beliau di http://www.zaharuddin.net. Padanya ada tips2 dan kaedah2 utk mengenali skim2 haram dan syubhah.

    Nasihat saya, eloklah dijauhkan diri dari skim2 yang tidak ketahuan itu. Ambil yang benar2 sah, dan tinggal yg ragu2. Sifat yg begitu lebih dekat dgn sifat TAQWA.

    wAllahu ta’ala a’lam.

    Like

  • Umi

    Salam…

    Dh ramai sahabat2 sy terpedaya dgn business2 semacam ini….sy dh berusaha nasihati mereka tp…$ lebih penting dari segala-galanya…apa nasihat UZAR

    Like

  • apzarizal bin md daud

    assalamualaikum…ustaz..sy dalam delema…sy sem akhir di kolej universiti islam antrabangsa selangor(kuis) dalam jurusan ijazah syariah lawsy dalam prosese membuat kajian ilmiah…berkenaan cabaran bai al ta’jiri dalam perbankan islam…tp sy kurang memahami apakah bai al-ta’jiri ni mmg sama dengan bai al-munthahia bi tamlik dan bai wa iqtina…dan masalahnya juga timbul dengan bahan rujukan boleh tak ustaz senaraikan rujukan yang patut saya rujuk berkenaannya…sebagai cotoh pendapat ulamak…aplikasinya dll….harapa ustaz dapat membantu…email sy apzarizal@yahoo.com…w’salam

    Like

    • shahmuzir

      wa’alaikumussalam warahmatullah.

      Apzarizal, saya tidak mempunyai kemahiran dan ilmu untuk memberi komen dan menjawab soalan Apzarizal.

      InsyaALLAH, saya akan panjangkan soalan Apzarizal kepada Ust Zaharuddin dan Ust Ramadhan Fitri kerana mereka merupakan antara orang yang sangat sesuai ditanya tentang soalan advance muamalah Islami :)

      Like

    • shahmuzir

      Apzarizal,
      Sila buka inbox email saudara. Ada mesej dari Ust Ramadhan yg saya fwdkan…

      Like

Leave a comment