Proton Exora: MPV Pertama Proton

Saya dah lama mengikuti perkembangan berita berkenaan Proton MPV di laman paultan.org.  Memang tak sabar untuk memilikinya.  Maklumlah bilangan ahli keluarga makin bertambah.  Anak pun dah semakin membesar.  Masalah dengan kereta kecil saya adalah ketika balik ke kampung.  Jika setakat berjalan-jalan di Lembah Klang, nescaya saya akan kekal dengan kereta kecil saya tu.  Jadi, terpaksalah mengintai-intai MPV.

Lambat betul nak keluar.  Lama saya tunggu.  Finally, terpaksa batalkan beli Proton MPV.  Beli brand lain.  Lagipun, saya sebenarnya agak risau dengan kualiti kereta-kereta tempatan kita, terutama keluaran pertama (first batch).  Apapun, saya secara peribadi sangat menyokong kita membeli barangan buatan Malaysia.  Go Proton Go! 🙂

Kini, berita tentangnya dah keluar.  Proton Exora nama dipilih.  Saya pun ada juga hantar cadangan nama Proton MPV melalui pertandingan yang telah diadakan.  Saya cadang Proton Saujana.  Hehe, tak komersial kot… Apapun saya ucapkan tahniah buat pemenang, alhamdulillah!  Dapat kereta free 🙂

 

MPV Keluaran Proton (alhamdulillah)

MPV Keluaran Proton (alhamdulillah)

 

Rangka dalaman Proton Exora

Rangka dalaman Proton Exora

Gambar di atas saya petik dari laman Paultan.org.

Nasihat saya kepada semua:

  1. Janganlah buat tempahan tanpa melihat dahulu spesifikasi produk dan harga yang tepat.
  2. Ukur kemampuan dan lihat keperluan. 
  3. Jika hendak membuat pembiayaan, buatlah melalui perbankan Islami.
  4. Ambillah perlindungan kenderaan melalui pelan Takaful.

4 responses to “Proton Exora: MPV Pertama Proton

Leave a Reply

