3 Perkara Suami & Isteri Mesti Beri Perhatian

Hangat berkasih sayang hingga ke Syurga!

Ada 3 perkara penting yang selalu diberi pesan oleh para penceramah kepada para suami isteri dalam menjaga kerukunan rumahtangga.  Dan 3 perkara itu adalah berbeza bagi suami terhadap isteri dan isteri terhadap suami.  Berikut adalah 3 perkara tersebut:

3 perkara yang suami mesti jaga dalam hal menjaga hubungan dengan isterinya ialah:

  1. Nafkah
  2. Lisan
  3. Sentuhan

3 perkara yang isteri mesti jaga dalam hal menjaga hubungannya dengan suami pula ialah:

  1. Makanan
  2. Pakaian
  3. Hubungan seksual

Ada benarnya pada tips yang diberikan di atas.  Renungilah dengan mendalam setiap perkara di atas dan kalau nak hurai atau syarah silakan.  Masing-masing tentu ada idea dan pendekatan masing-masing dalam memahami maksud perkara di atas.  Saya dan anda yang sudah lama berumahtangga tentu sangat faham.

Semoga kita semua, terutamanya saya dan lain-lain pasangan yang sudah lama mendirikan rumahtangga dapat memberikan perhatian terhadap nasihat ini, seterusnya dapat bermuhasabah dan memperbaiki apa-apa yang kurang bagi menjaga keharmonian rumahtangga kaum muslimin.

ALLAHU A`LAM.

Shahmuzir Nordzahir
muzir.wordpress.com
24 Disember 2011

One response to “3 Perkara Suami & Isteri Mesti Beri Perhatian

  • nuruddinazrizulkifli

    menarik.

    urm,

    saya ada satu permintaan.tadi,saya ada menghantarnya tapi tak pasti sampai atau tak.jadi saya tulis semula.

    saya nak mintak sahabat hasilkan satu artikel berkenaan

    “konsep dakwah islamiyah dalam realiti masa kini”

    itupun kalau xkeberatan.mintak kongsikan linknya di blog saya

    http://nuruddinazrizulkifli.blogspot.com/

    kalau boleh sebelum 28hb disember la sebab saya kena bentangkannya pada 30hb disember ini.lagi cepat lagi bagus.harap xkeberatan la.

    kalau ada video n artikel berkaitan dengannya boleh juga dikongsikan.

    syukran…=)

    *artikel tu mengikut kaca mata penulis blog ini lah…

    Like

Leave a Reply

