Jangan Sampai Putus Saudara, Kawan & Tuhan!

Walau berbeza, persaudaraan tetap dijaga.

Walau parti apa pun yang saya pilih, walau parti apa pun yang saya sokong dan tolong; saya harap saudara-mara dan rakan-rakan saya yang tidak sama dengan pilihan saya tidak berkecil hati.

Kita tetap bersaudara.  Kalau boleh kita tunjukkan kepada masyarakat bahawa perbezaan kecenderungan parti politik tidak menyebabkan kita bermusuhan.  Tidak menyebabkan kita putus persaudaraan.  Bahkan kita boleh berfikiran terbuka tentangnya.

Kita adalah insan-insan yang matang.  Raikanlah perbezaan.  Agree to disagree.

Hendak berkempen, berkempenlah sampai ke awan.

Tapi jangan sampai putus saudara, kawan dan Tuhan!

muzir.wordpress.com


3 responses to “Jangan Sampai Putus Saudara, Kawan & Tuhan!

  • Konfius

    Terbaik!!! Setuju, setuju, setuju.

    Like

  • Ridzuan Zukifly

    Seruan sebegini bagi saya adalah bagus, tetapi tidaklah sehingga menguatkan keyakinan mereka2 yg neutral sehingga berterusan duduk atas pagar, tiada pendirian jelas utk membela Islam & kesimpulan akhir yg tidak sihat ialah apabila kita berkata “pangkah parti A pun ok, parti B pun ok.. same jeek!”

    Wallahu’alam, sekadar pandangan. Terimakaseh atas perkongsian..

    Like

    • Shahmuzir

      Benar akhi. Saya juga ada terfikir begitu.

      Tapi untuk entri ini, biarlah saya tumpukan mesejnya kepada persaudaraan terlebih dahulu. Agar masing-masing bersederhana dalam berkempen pilihanraya. Kawal lidah dan lain-lain anggota.

      Like

Leave a Reply

